Provval till Kommunfullmäktige

Stora valberedningen genomför ett rådgivande provval av Valberedningens preliminära förslag på Kommunfullmäktigelista inför de allmänna valen 2022. Prov valet genomförs mellan den 22 oktober och 30 oktober 2021 i Örebro Arbetarekommun. Provvalet kommer att genomföras digitalt via ett säkert röstningssystem. Medlemmar som har BankID uppmanas att rösta digitalt hemifrån, men för dig som inte har BankID kommer Arbetarekommunen att ha ett röstningstillfälle den 26 oktober mellan 16.00-18.00. Vid röstningstillfället kan du som ombud komma och lägga din röst i våra lokaler på Trädgårdsgatan 1.

När röstningen börjar kommer du kunna att lägga din röst digitalt om du följer denna länk.

Alla partimedlemmar som betalat sin medlemsavgift senast 14 dagar före val är röstberättigade vid provval i den arbetarekommun där partimedlemskapet finns.

För att du som medlem ska kunna göra ett informerat val har många kandidater skrivit en mindre presentation om sig. Presentationen finner du här! (Länk kommer snart att läggas upp)