Walk and Talk

15 augusti

Vi är många socialdemokrater som brukar promenera runt i vårt område, några går med hund, några går med sin partner, några går med en eller flera grannar och några går helt ensamma! Men det gemensamma  är att vi ofta tar en promenad. Den 4 juli började vi ta en söndagspromenad tillsammans och vi som var med då var överens om att det var ett trevligt, och nyttigt, sätt att umgås en stund! Vi bestämde att fortsätta att träffas varannan söndag  under en period till och sen är det inte omöjligt att vi fortsätter ännu längre – men det beror också på intresset hos er!  Ta med dig en vän eller kom ensam om du vill – vi tar den här promenaden tillsammans och samtidigt pratar vi om något som vi känner att vi vill prata om. Det kan vara en politisk fråga men det är inte nödvändigt utan det kan vara något helt annat som du vill prata om och då gör vi det! Observera att vi justerat starttiden till 10.15 eftersom Sörbykyrkans klockspel ringer strax före kl..10 och vi inte vill förstöra hörseln på någon.

Vi träffas vid Sörbyängens Centrum (på torget vid Pizzerian) och går mot Universitetet men svänger upp runt Sörbyvallen, Tybbleparken och Tybble vårdcentral innan vi går tillbaka till Sörbyängens Centrum på lämplig väg! Vi kan därefter tänka oss att fortsätta ta en söndagspromenad tillsammans med er – men det återkommer vi till.Ingen jättelång promenad men om någon vill gå längre så finns det ju gott om promenadslingor i vårt fina område. Om ni tar med en termos kaffe eller något annat gott så tänkte vi stanna till en stund vid Tarzanparken – inte för att slänga oss i lianerna utan för att vila oss en stund!

Ta gärna med dig en granne eller en god vän!