Föreningsmöte Tybble/Sörby S-förening

24 november KL: 18:00 - 20:00
Mejramvägen 103 (Kollektivhusets Gillestuga - huset bakom pizzerian)

Välkommen till ett föreningsmöte om internationell solidaritet lokalt – globalt  med fokus på läget i Palestina

Medverkande: Kjell Sundqvist, Verdandi och Ismail Quttineh, SSU

Kjell Sundqvist berättar utifrån projekt i Palestina som bedrivs med stöd från Olof Palmes Center. Kjell har under mycket lång tid arbetat med olika biståndsprojekt i framförallt Sydamerika tillsammans med ABF och OPC.

Ismail Quttineh, medlem i vår förening och ledamot i SSU’s förbundsstyrelse, har föreläst för alla SSU-distrikt, om situationen i Palestina, är också med på mötet och delger oss sina erfarenheter. Ismail har mångårig, personlig,  erfarenhet av utvecklingen i Palestina som ligger till grund för hans presentation.

Välkommen till ett par intressanta timmar om vår gemensamma framtid!

Även om nästan alla coronarestriktioner nu är borta så är inte pandemin över – därför hjälps vi åt att hålla lite extra avstånd och om vi har symtom stannar vi hemma för vår egen och andras bästa! Vi förutsätter också att alla mötesdeltagare är ansvarfulla och har vaccinerat sig mot coronaviruset.