CIRKEL MEDLEMSUTBILDNING STEG ETT

06 oktober KL: 18:00 - 20:30
ABF Fredsgatan 18 (Visa karta)

Erbjudande till dig som är medlem i Socialdemokraterna!

Medlemsutbildning är ett av de viktigaste verktygen för medlemmarna i vårt parti. Vår medlemsutbildning är också ett viktigt instrument i byggandet av en starkfolkrörelse och därmed ett starkare parti.

Genom att i grupp få chansen att diskutera och få insikter om politik, ideologi, historia och hur partiorganisationen fungerar, får du som medlem bättre verktyg för delaktighet, engagemang och ett aktivt medlemskap i partiet.

För en samhällsförändrande folkrörelse är bildningen central. Med ökade kunskaper och insikter om hur saker förhåller sig, föds några av de viktigaste ingredienserna i ett förändringsarbete. Man växer som medlem och får på så sätt bättre förutsättningar att tillsammans med andra påverka samhällsutvecklingen.

Nästa utbildning håller vi i Gislensalen ett och två på ABF Fredsgatan 18 i cirkelform. Det innebär att gruppen tillsammans bestämmer när ni ses under 6 tillfällen under hösten 2022.

Första tillfället: Torsdagen den 6 oktober klockan 18.00-20.30

Handledare: Ingrid Båve och Anna Hedström

Ansök till utbildningen här senast den 25 september!

Frågor om utbildningen kontakta: orebro@socialdemokraterna.se