Vår ombudsman Johanna Skottman har lämnat oss

Under helgen fick vi det sorgliga beskedet att vår tjänstlediga ombudsman Johanna Skottman lämnat oss efter en tids sjukdom. Våra tankar går nu först och främst till Johannas anhöriga. Johanna har gjort stora insatser för Socialdemokratin i Örebro. Vi har alldeles för tidigt förlorat en kär vän och partikamrat! Minnet av Johanna som person kommer att leva kvar länge i vårt parti. Vi minns Johanna med sin entusiasm och glädje.

”- I och med Johannas bortgång blev världen och socialdemokratin med ens tråkigare och mörkare.
Vi bär nu alla ansvar för att föra hennes arbete såväl som engagemang för solidaritet vidare med hennes driv och glädje som inspiration”, säger Jan Zetterqvist, Ordförande.

På Partiexpeditionen finns en kondoleansbok där medlemmar kan komma och skriva några goda ord om Johanna. Boken kommer senare att lämnas till Johannas familj. Partiexpeditionen är öppen idag till 18.00, tisdag 12-19 samt onsdag till fredag 9-16. På grund av rådande smittorisk kommer vi inte att ha någon organiserad minnesstund på expeditionen men det finns kaffe och fika under veckan för den som vill komma in en stund och minnas samt prata om Johanna.

Vid frågor kontakta linus.haraldsson@socialdemokraterna.se