Öppet möte med Tybble/Sörby S-förening

Tid: Måndag den 28 sept kl 18.00-20.00 (Seminariet pågår till 19.15)
Plats: Gillestugan, Mejramvägen 99 bakom Sörbyängsskolans lokaler. Vi placerar stolar med avstånd i lokalen, max 50 personer

På dagordningen:
Framtidens lärarutbildning – information och diskussion om framtidens lärare och deras lärande.

Gäster:
Anna-Eva Olsson, Projektsamordnare Framtidens lärarutbildning, Örebro universitet
Anna Johnsson, Delprojektledare Framtidens lärarutbildning, Örebro universitet

Framtidens lärarutbildning är en strategisk satsning vid Örebro universitet med syfte att utveckla en lärarutbildning av hög kvalitet som svarar mot både nuvarande och framtida behov. Satsningen är ett femårigt projekt (2017 – 2021) och är internt finansierat med en budget på 100 miljoner.

Under mötet kommer Anna-Eva Olsson, projektsamordnare och Anna Johnsson, delprojektledare för ett av tolv delprojekt att berätta om satsningen och hur alla delprojekt tillsammans bidrar till arbetet med att skapa en utmanande lärarutbildning i stimulerande lärandemiljöer som lockar motiverade studenter.

Om Anna-Eva Anna-Eva är legitimerad gymnasielärare i matematik och fysik och har tio års sammanlagd erfarenhet från arbete i gymnasieskolan, de flesta åren på Tullängsgymnasiet, först som lärare på Natur och Teknik och senare som lärare och kvalitetsutvecklare vid Riksgymnasiet för döva och hörselskadade.

Anna-Eva har även arbetat centralt i Örebro kommun som kvalitetsutvecklare, bidragit till uppstarten av Pedagog Örebro och i egenskap av projektledare/enhetschef startat och drivit Sveriges första kommunala teknikskola – KomTek Örebro.

Om Anna Anna är legitimerad lärare för högstadiet och gymnasiet med ämnesprofil i svenska, engelska och filosofi och hon har undervisat på gymnasieskolor i Örebro kommun i ungefär tio år. Innan dess jobbade hon i tio år som affärschef och med projektledning på Telia Internet.

Övriga frågor på mötet efter seminariet:

• Nationell kampanj i oktober
  • Föreningens planering för oktober-december