Ny ordförande i grundskolenämnden

Madelene Spinord Semenets valdes på måndagskvällen av Socialdemokraterna i Örebro kommun att representera partiet som ordförande i Örebro kommuns grundskolenämnd.

– Alla barn och unga ska få samma chanser i livet och där är grundskolan en nyckel. För oss socialdemokrater innebär det att var du än bor i Örebro och vilka ekonomiska förutsättningar du har i ditt hem så ska du ändå få de bästa tänkbara utbildningsmöjligheterna. Därför känns det otroligt hedrande att bli vald av mina partikamrater att leda nämndens arbete, säger Madelene Spinord Semenets.
Madelene Spinord Semenets är 35 år gammal och utbildat socionom. I nuläget är Madelene ledamot i grundskolenämnden och kommer att tillträda som ordförande för nämnden efter att kommunfullmäktige klubbat beslutet. Kommunfullmäktige sammanträder tisdagen 23:e mars.
Grundskolenämndens tidigare ordförande Linda Smedberg har på grund av privata skäl valt att kliva av från uppdraget.